Jalan Utama Dusun Kualajaya dan Sumberjaya Sudah Dibangun

Jalan Utama Dusun Kualajaya dan Sumberjaya Sudah Dibangun

Ist.Radarlamsel - Masyarakat Dusun Sumber Jaya, Desa Bandar Agung, Kecamatan Sragi membuka penghalang jalan rabat beton yang telah rampung dibangun.--

SRAGI, RADARTANGGAMUS.CO.IDPembangunan ruas jalan utama Dusun Sumberjaya dan Kualajaya, Desa Bandar Agung, Kecamatan Sragi akhirnya telah rampung.

Kini akses jalan masyarakat di dua dusun itu semakin mulus dengan adanya upaya peningkatan ruas jalan selama dua tahun belakangan.

Darto (46) salah satu warga Dusun Sumberjaya mengapresiasi upaya Pemerintah Kabupaten Lampung Selatan yang telah memberikan perhatian membangun akses jalan Dusun Kualajaya dan Sumberjaya.

Darto mengatakan dengan adanya peningkatan ruas jalan selama dua tahun belakangan semakin memudahkan mobilisasi masyarakat.

BACA JUGA:GAK Berhenti Erupsi, Ombak Laut Tenang

“Masyarakat tentunya sangat berterima kasih kepada Pemkab Lampung Selatan yang terus memberikan perhatian untuk masyarakat Kualajaya dan Sumberjaya,” kata Darto kepada Radar Lamsel, Senin (25/9).

Bahkan kata Darto, pembangunan jalan rabat beton sepanjang 800 meter yang direalisaskan pada Agustus lalu kini sudah dinikmati masyarakat. Di tahun 2022 lalu pembangunan jalan rabat beton dengan panjang sekitar 1.200 meter juga telah direalisasikan di Dusun Kualajaya.

“Tahun kemarin di Dusun Kualajaya dibangun jalan sepanjang 1.200 meter. Dan tahun ini dilanjutkan di Dusun Sumberjaya sepanjang 800 meter,” sambungnya.

Sementara itu Kepala Desa Bandar Agung Sapriyadi mengungkapkan, akses jalan utama Dusun Kualajaya dan Sumberjaya memiliki panjang sekitar enam kilo meter. 

Sedangkan peningkatan ruas jalan yang telah terealisasi selama dua tahun belakangan sepanjang sekitar dua kilometer.

“Alhamdulillah jalan utama Dusun Kualaja dan Sumberjaya terus mendapat perhatian. Harapan kita pembangunan jalan ini memberikan dampak positif untuk masyarakat,” harapnya. (*) 

Sumber: